Top makléři dnes nabírají nemovitosti primárně z doporučení
Snad každý makléř sní o náboru nemovitostí z doporučení. Připravená půda a téměř jistá spolupráce zní skvěle každému makléřskému uchu. Nojo, jenže dostat se k tomu není vůbec jednoduché. Je za tím hromada úsilí, odvádění opravdu kvalitní práce a teprve po několika letech se tyto kontakty začnou ozývat. Ovšem ani zde není úspěšnost stoprocentní, občas se klientovi nelíbí podmínky, vybírá mezi více makléři, nebo cokoliv jiného. I přesto je to ovšem cílová meta, ke které se snaží dostat každý makléř. Ta práce pak totiž nabírá úplně nový rozměr.
Existuje snad ale ještě něco lepšího, než je doporučení?
Ano, myslím si, že existuje. Zatím pro to nemám název, ale můžeme tomu pracovně říkat třeba Zamilovaní klienti.
Tihle lidé na vás totiž nedostali doporučení, jsou to lidé, kteří na vás narazili a vaše práce se jim zalíbila. Sledují vás, dívají se pravidelně na vaše videa, čtou vaše posty, těší se na vaše nové nemovitosti a nemohou se dočkat, až budou mít nemovitost na prodej, aby vás mohli oslovit. Zní to nereálně? Ale ono to takhle skutečně funguje! Tihle lidé nespekulují o vašich kvalitách, nenechají se přesvědčovat, nezvou vás do výběrek a většinou ani neřeší provizi, oni prostě chtějí spolupracovat s vámi. Mrkněte na pár zpráv, které našim klientům pravidelně chodí (Ne zřídka tito lidé rovnou i volají). No řekněte, není tohle ten sen?
Nepochybuju, že přesně takovéhle zprávy byste chtěli obdržet také, ale jak na to? Není to vůbec složité, ale i zde to vyžaduje krapet trpělivosti.
Obsah
K tomu, abyste získali své zamilované klienty, musíte jednoduše odvádět kvalitní práci, tu pak veřejně ukazovat a postupně budovat svůj Love brand.
Když říkám veřejně, myslím tím na Facebooku (Na stránce, ne na profilu). Protože právě tam jsou vaši (budoucí) klienti, bez výjimky. Nevěříte? Nejspíš jo, ale stejně vám řeknu nějaká čísla. V ČR je 6,2 mil. aktivních účtů na Facebooku, na Slovensku je to 3,1 mil. Průměrný čas, který lidé na sociálních sítích (Facebook, Instagram) denně tráví, vystoupal na 2 hodiny. Brutální co? Je mi jasný, že teď nad tím přemýšlíte a pokyvujete hlavou, protože to vlastně sedí nejspíš i u vás, pokud ne, přijměte mou omluvu (nebo si to přiznejte). Můžete si být tedy jistí, že drtivá většina prodejců nemovitostí jsou na Facebooku také a tráví tam opravdu hodně času. A to, je vaše příležitost.
Další vlna zpráv…
Zpátky k obsahu.
Lidé vám samozřejmě nezačnou takto psát (nebo volat) jentak. Musíte se jim nejdříve ukázat, musíte jim ukázat, jak odvádíte svou práci a nabrnknout trochu jejich emoce. Jak? Jednoduše, máte hezkou videoprohlídku? Šup s ní ven. Nový, fakt povedený, fotky nemovitosti? Šup tam s nima. Dokončili jste Home staging? Nascanovali byt Matterportem? Napsali jste super edukativní článek? Nebo případovou studii, ve které rozebíráte úspěšně dokončený případ, který nebyl žádná pohádka? Ven s tim. Nebo jste byli na hezkém výletě s rodinou? I to, že jste vlastně i fajn člověk může lidem lahodit. Jen se toho nebojte. Pokud nevíte co tam furt dávat, vytvořil jsem pro vás manuál Co na socky (zde můžete koupit). A hlavně neřešte hejty, ty tam budou vždycky (Koneckonců i z hejtra se může vyklubat klient). A ještě jedna drobnost, musíte to dělat pravidelně.
A další…
Cílová skupina
Už máte super obsah, tvoříte a pravidelně sdílíte, skvělé. Teď je ale potřeba doručit to širšímu publiku. Organický dosah příspěvků je slabota, to všichni víme. Proto je potřeba začít to podporovat placenou reklamou. Ta nejen že se vám postará o mnohem vyšší dosah, ale také vám umožní zvolit si dost specifickou cílovou skupinu, které pak váš obsah pravidelně doručuje. Právě díky reklamě se váš obsah dostane ke všem těm prodávajícím a čím více je budete svými kvalitně zpracovanými inzeráty a obsahem masírovat, tím lépe si vás zapamatují a v ten správný čas vás pak i kontaktují. Třeba takovýmihle zprávami…
Jasně, ne vždy vám budou lidé psát srdceryvné zprávy, jak se jim vaše práce líbí, ale prostě a jednoduše vás osloví. Nejsou spokojený se současnou realitkou, nebo jim prostě přišla vhodná doba na to vám napsat. I takový kontakt má ovšem obrovskou hodnotu. Tenhle člověk už vás prostě zná, zná vaší práci a maximálně bude řešit vaší odměnu, ale i to většinou dopadne dobře.
Je potřeba zdůraznit, že stejně jako doporučení, ani tohle nepřijde ze dne na den. Zatímco u doporučení se ovšem bavíme v rámci let, zde první kontakty přijdou už po pár měsících. Propagace nemovitostí a obsahu vám ale pomůže ještě v dalších věcech, navíc hned od 1. dne.
Propagace na Facebooku
Díky propagaci nemovitostí a obsahu na Facebooku si totiž také rapidně zvyšujete povědomí o vaší značce a také oslovujete mnohem víc potencionálních kupujících vašich nemovitostí. O tom zase v dalším článku, pro představu ale přikládám měsíční výsledky reklamních kampaní jednoho z našich klientů, kde jsem za investovaných 5 412 Kč reklamou zasáhli 44 649 unikátních uživatelů, z nichž se 4 156 prokliklo na web a reklama se jim zobrazila celkem 84 234 krát. I přesto, že z toho hned nebude kontakt na nábor, jsou tyhle čísla další důvod, proč se tomu věnovat.
Existují ještě další způsoby jak díky Facebooku nabírat nemovitosti, ale to si nechám zase na jindy.
Děkuji, že jste dočetli až sem, věřím, že jsem vám poodhalil nové možnosti a třeba vás i k něčemu inspiroval. V případě, že byste měli zájem o spolupráci ohledně reklamy na Facebooku a chtěli byste se tak přidat mezi jména jako Ondra Černovický, Jiří Hanousek, Martin Tesárek, Michal Souček, Martin Románek, Jakub Krčmář, Ondřej Jaroš, Hanka Petržílková a mnoho dalších, kterým s reklamou pomáháme a výše zmíněného úspěšně dosahujeme, tak nás neváhejte kontaktovat a třeba něco vymyslíme.
Pokud byste ovšem měli naopak chuť se reklamu na Facebooku sami naučit, vytvořil jsem pro vás komplexní kurz, ve kterém vás vše, krok za krokem, naučím.